EMK overklast Waalre.

Waalre – EMK 1-4

Tom van Elst (42 jaar) was symbool van de wedstrijd Waalre – EMK op sportpark Wettenseind in Nuenen-Eenheid. De spits jakkerde vanaf minuut 1 tot minuut 90 de achterhoede van Waalre af. De zwartwitten toonde hiertegen alleen maar lusteloosheid en verloren , niet geflatteerd, met grote cijfers 1-4.

De wedstrijd was pas één minuut oud of EMK had al een duidelijke voorsprong kunnen hebben. Tot twee keer toe was Tom van Elst de Waalre achterhoede te vlug af waarbij zijn laatste pass niet goed was. Voor Waalre was dit de voorbode voor een dramatische wedstrijd. In de 2e minuut kwam de ploeg al op achterstand toen van Elst Kevin Aarts vond die EMK op voorsprong zette, 0=1. EMK bleef hierna de betere en vooral fellere partij. Op heel het veld was een EMK speler de Waalre speler de baas en dit vormde de aanleiding voor vele aanvallen van de geel-zwarten. In de 17e minuut viel de tweede treffer via een van richting veranderde vrije trap genomen door Kevin Aarts 0-2. Even leek Waalre iets terug te doen toen Tim van Schijndel in de 19e minuut via een raak geschoten penalty de 1-2 op het bord bracht. De Waalrese opleving was echter van korte duur want in de 34e minuut reageerde Tom van Elst opnieuw sneller dan de Waalre achterhoede en bracht al koppend de ruststand op het bord. 1-3.

In de tweede helft werd het voor Waalre niet beter want de wedstrijd was pas nauwelijks onderweg of EMK verzuimde twee dotten van kansen te benutten. Hierna deden de Nuenenaren met diverse ervaren spelers in de gelederen het was rustiger aan. Pas in de 74e minuut was er weer een opleving toen Kevin Aarts zijn hattrick voltooide en de 1-4 Vanaf hier was de wedstrijd gespeeld en trachtte Waalre nog wel de achterstand terug te brengen maar de beste kansen waren nog voor de ploeg die volkomen verdiend met 1-4 won, EMK.

Een complete offday voor Waalre dat zich nu moet herstellen om het seizoen nog waardig te besluiten. A.s. zondag wacht Knegselse Bosy in Knegsel