Waalre geveld door spelhervattingen

Knegselse Boys – Waalre 2-0

Pas in de 81e minuut kreeg Waalre haar eerste kans in de wedstrijd. Dit was tekenend voor een verder kansarme wedstrijd. Ook de thuisclub had moeilijkheden om kansen te creëren maar benutte wel twee spelhervattingen om de wedstrijd te beslissen, 2-0

Vanaf het begin van de wedstrijd was er weinig krachtverschil tussen Knegselse Boys en Waalre. De thuisclub was weliswaar meer aan de bal maar kon dat balbezit ook niet omzetten in gevaarlijke situaties voor het Waalre doel. Wel was Knegsel gevaarlijk via spelhervattingen. In de 10e minuut kopte de vrij gelaten Hein Willems de 1-0 op het bord uit een corner. Waalre probeerde hierna de thuisclub onder druk te krijgen maar daarvoor was de ploeg aanvallend te machteloos. Ook al in de voor fase ging veel verkeerd als gevolg van onnauwkeurige passes. Knegselse Boys zocht wat directer het vijandelijke doel maar kwam daar ook maar nauwelijks tot gevaar. In de 43e minuut koste een ongelukkige handsbal Waalre een strafschop die door Hein Willems onberispelijk werd binnen geschoten, 2-0. Op slag van rust kwamen de zwartwitten nog een keer goed weg toen de bal na een inzet van Giel Emmers van de lijn werd gehaald.

Na rust hetzelfde beeld met daarin ditmaal ook de thuisclub die géén enkele kans creëerde. De Boys hadden echter ook niets te vrezen van hun gasten die ondanks veel goed wil amper in de buurt van doelman Robin van Bree kwamen. Pas in de 81e minuut was er een reële kans toen Stan van der Looij na een voorzet rakelings naast schoot. Dit luidde een slotoffensiefje van Waalre in dat toen tot het beste spel uit de hele wedstrijd kwam en in blessuretijd Knegselse Boys doelman van Bree nog tot een redding dwong.

Door deze nederlaag is de kans op een prijs dit seizoen voor Waalre verkeken en de ploeg kan zonder druk de laatste vijf wedstrijden startten met a.s. zondag de thuiswedstrijd tegen buurgemeente Riethoven op het programma.