DVS opnieuw de sterkste in dorpsderby

Waalre – DVS 0-1

Voor de tweede keer dit seizoen was DVS de betere tegen Waalre. Maar in tegenstelling tot de wedstrijd in Aalst was het verschil nu minimaal. De speler die Waalre het meeste pijn deed in de wedstrijd in Aalst, Remy Keijsers,  was nu opnieuw beslissend. Was het in Aalst door zijn assists nu voltrok hij de trekker bij het enige doelpunt van de wedstrijd, 0-1.

Waalre startte de derby afwachtend, de rijen werden gesloten en de bal werd aan DVS gegund. Het eerste kansje was dan wel weer voor de thuisploeg toen Ivar Brands net niet bij een dieptepass kon. Hierna was het even DVS wat de klok sloeg met een goede kans voor Remy Keijsers die in de 16e minuut op Bastiaan Bremer stuitte. Twee minuten later opnieuw gevaar door Keijsers die nu voorlangs schoot. Waalre kon aanvallend nauwelijks potten breken maar werd in de 22e minuut wel gevaarlijk toen Ryan Deinum doelman Giovanni Prinsen tot een katachtige redding dwong. DVS bleef vervolgens de ploeg met het meeste spelaandeel maar op een scrimmage voor het Waalre doel na een half uur spelen na creëerde de ploeg ook weinig doelgevaar. Tot in de slotfase van de eerste helft de gasten nog eenmaal gevaarlijk werden via Dries Kreijns die Bastiaan Bremer op zijn weg vond.

Na rust ging de wedstrijd aanvankelijk op dezelfde voet verder totdat de thuisclub na 54 minuten de bal op circa 25 meter van haar doel verloor. DVS schakelde razendsnel om en aan het einde van de aanval werd de vrijgelaten Remy Keijsers gevonden die de 0-1 op het bord zette. Eén minuut later kreeg Waalre al een mogelijkheid op de gelijkmaker waarbij Thomas Noteboom op het laatste moment dusdanig gehinderd werd door Loran Saelman zodat hij niet meer tot een fatsoenlijk schot kon komen. Kennelijk geschrokken door deze uitbraak van Waalre ging DVS in het vervolg van de wedstrijd voorzichtiger, zelfs soms angstig spelen. De thuisclub kon echter daarvan niet profiteren en doelman Prinsen kende ook in het vervolg een rustige middag. Daarentegen bleven de gasten opzichtig Remy Keijsers zoeken die enkele malen tot een goede assist kwam. In de 79e minuut zette hij Roel de Greef vrij voor het doel die vervolgens hoog over schoot. Ondanks een licht slotoffensief van de thuisclub bleef DVS gemakkelijk overeind en behaalde een belangrijke en verdiende zege.

Door de overwinning is DVS koploper in de 3e periode en staat het op de tweede plaats achter kampioen Steensel. Een goede uitgangspositie voor het bereiken van de nacompetitie. A.s. zondag staat voor hen de thuiswedstrijd tegen kampioen Steensel op het programma. Waalre krijgt in haar laatste thuiswedstrijd slotlicht Sterksel op bezoek.