De Weebosch – Waalre 0-0

Terechte puntendeling Waalre.

Waalre heeft momenteel problemen met scoren. Na een moeizame zege op Sterksel was nu het lager geklasseerde De Weebosch de tegenstander. De kansen in deze wedstrijd waren zeer spaarzaam zodat er op het einde een logische eindstand op het scorebord stond 0-0.

Na de eerste schermutselingen in de wedstrijd kreeg Waalre een gering overwicht in de wedstrijd. Vele aanvallen strandden echter door een slechte eindpass. Kansen waren er daardoor nauwelijks. Pas op slag van rust creëerde Waalre twee goede mogelijkheden maar was de keeper van De Weebosch, Stan Pauly, parreerde schoten van Thomas Noteboom en Stijn Croes.

Na rust was het eerste gevaar de verdienste van de thuisclub. De Weebosch kwam een paar keer aanvallend door maar ook hier was er een gebrek aan besluitvaardigheid in de slotfase. Langzaam maar zeker verzandde de wedstrijd in veel middenveldspel met vele slechte passes aan beide zijden. Halverwege de tweede helft kreeg De Weebosch haar beste mogelijkheid echter de volomen vrijstaande Johan Roest werd kennelijk verrast door de plotselinge vrijeheid. De wedstrijd leek op een doelpuntloze puntendeling af te gaan al moest in de slotfase  Weebosch speler Niels Hesselberth nog wel een keer op de lijn redding brengen op een inzet van Sven Dijkmans.

Door deze puntendeling verzuimt Waalre aansluiting te vinden bij de ploegen die hoger staan. Twee van deze ploegen zijn de volgende tegenstanders waarbij Waalre twee ‘thuiswedstrijden’speelt. Donderdag a.s. om 20.00 uur tegen Steensel en zondag 3 maart op sportpark De Meer in Duizel tegen Dosko’32