Woenselse Boys – Waalre 2-5

Waalre scoort opnieuw vijfmaal buitenshuis.

Na twee nederlagen met minimale cijfers stond Waalre voorafgaande aan de wedstrijd in de middenmoot met zes punten. Tegenstander Woenselse Boys noteerde eveneens zes punten. Daarmee stond de wedstrijd dus in het teken van aan- of afhaken. Waalre haakte op overtuigende wijze aan en won verdiend met 2-5.

In tegenstelling tot de vorige wedstrijd tegen Tivoli startte wel nu wel energiek en al snel leverde dit gevaar op. In de 7e minuut raakte Joey Gang met zijn schot de lat en één minuut later stuitte Zico van Donk op doelman Vieira. Na deze aanvalsgolven kwam de wedstrijd even in rustiger vaarwater waarbij Woenselse Boys ook enkele keren dreigend doorkwam via de snelle Boubacar Diallo. Halverwege de eerste helft was het weer Waalre dat aanzette en ditmaal met succes. In de 22e minuut bracht Zico van Donk Thomas Noteboom in schotpositie en deze schoot via de lat binnen, 0-1. Éen minuut later was het Zico van Donk zelf die op aangeven van Sven Dijkmans de 0-2 binnen schoot. Waalre was nu heer en meester en liep door een kopbal van Ryan Deinum uit een hoekschop na een half uur tot 0-3. Verdedigend kwam de ploeg, met invaller doelman Stan van der Looy, niet in de problemen waardoor men met een riante voorsprong de thee kon op zoeken.

Na rust kopte Zico van Donk Waalre in de 50e minuut op een 0-4 voorsprong. De wedstrijd leek beslist maar in de 56e minuut kon Jasper Spapens zo door de Waalre achterhoede oprukken en Woenselse Boys nog enige hoop bezorgen, 1-4. Waalre was het even kwijt en kwam in de 64e minuut goed weg toen een schot van Boubacar Diallo via de paal en doelman Stan van der Looij weer terug het veld in caramboleerde. Aanvallend vergat Waalre in die fase ook verder uit te lopen waarbij de ploeg enkele malen stuitte op doelman Vieira. Mocht er echter nog onzekerheid bestaan over de aanstaande overwinning dan maakte Thomas Noteboom er in de 75e minuut met zijn tweede doelpunt een einde aan, 1-5. Een paar minuten zette Alexander Duran Coriel de eindstand op het bord met effectvolle inzet waardoor doelman Stan van der Looy niet meer kon redden, 2-5.

Een overtuigende overwinning van Waalre dat nu weer aanklopt bij de subtop in de 5e klasse E. A.s. zondag staat een thuiswedstrijd op het programma tegen FC Cranendonk.