Waalre – DEES 5-4

Sensatie in Waalre.

Waalre kende tegen de nummer voorlaatst een dramatische start van zowel de eerste als de tweede helft. Na 18 minuten spel stond de ploeg al op een 0-2 achterstand die vlak na rust opliep tot 1-4. Door veel veerkracht en een sterke slotfase boog de thuisploeg de stand vervolgens om naar een 5-4 eindstand.

Vanaf het begin van de wedstrijd was Waalre de ploeg die het spel dicteerde en ook de eerste  kansjes kreeg. DEES was echter veel effectiever daarbij wel goed geholpen door de Waalre verdediging. Na 6 minuten schatte de complete Waalre achterhoede, inclusief haar doelman, een pass verkeerd in en kon Rhoan van Dooren de bal in het lege doel schuiven 0-1. In de 18e minuut overkwam zijn collega Wilco Couwenberg hetzelfde, ook  hij kreeg een leeg doel voor zich 0-2. Alhoewel het aanvalsspel van Waalre vaak onnauwkeurig was kwam de ploeg weer snel terug in de wedstrijd door een doelpunt van Sven Dijkmans in de 23e minuut. Terwijl Waalre veel moeite had om tot een goede kans te komen vielen de doelpunten bij DEES als rijpe appelen in hun schoot. In de 31e minuut kon Thomas Tholen vrij uithalen vanaf circa 10 meter 1-3. Een dramatische eerste helft van Waalre met een duidelijke achterstand als gevolg.

Na rust bleek dat de ploeg nog niet veel geleerd had van de eerste helft want in de 46e minuut kwamen de zwartwitten goed weg bij een schot tegen de lat. Drie minuten later bleek dit slechts uitstel van executie toen Seth Stroosma DEES op een riante voorsprong zette 1-4. Dit bleek de thuisploeg toch te gortig want nu zette de ploeg even aan met als gevolg doelpunten van Thomas Noteboom 2-4 (52e minuut) en Ivar Brands 3-4 (55e minuut). Na deze opleving verzande de wedstrijd een lange tijd in een rustfase. Aan beide kanten bleven de kansen nu achterwege al belande een vrije trap van Grard van de Sande nog wel op de bovenkant van de lat. Waalre dreigde tegen een nederlaag tegen de voorlaatste op de ranglijst op te lopen. Dit was de ploeg echter te gortig en in de slotfase werd aangezet tot een offensief. In de 84e minuut leverde dit een strafschop op benut door Zico van Donk en in de 86e minuut besliste Joey Gang met een vrije trap de wedstrijd.

Veel sensatie dus op een donderdag in Waalre met weinig goed voetbal maar wel een opmerkelijk doelpunten verloop.