EMK – Waalre 1-4

Simpele zege Waalre.

Voor de tweede keer dit seizoen speelde Waalre een “uitwedstrijd” op het eigen sportpark Hoeveland, nu was EMK de tegenstander. Het betrof hier een inhaalwedstrijd, afgelopen zondag was de wedstrijd in Nuenen -Eeneind afgelast. Een niet bijzonder goed , maar wel efficiënt Waalre, won eenvoudig met 1-4.

Al na vier minuten kwam Waalre op voorsprong , na een goede pass van Thomas Noteboom rondde Sven Dijkmans af, 0-1. Hierna ging Waalre niet overhaast op zoek naar meer treffers maar speelde vooral achterin de bal rustig rond tegen een machteloze tegenstander. Een versnelling in de 19e minuut leidde tot de 0-2 toen een voorzet van Ryan Deinum werd ingekopt door Zico van Donk. Tien minuten later stond het 0-3 na een knappe actie van Ryan Deinum die zich in een vol strafschopgebied vrij speelde en doelman Konstatinos geen kans gaf. Hiermee was Waalre wel dodelijk efficiënt , drie kansen drie goals zonder al te grote druk op de tegenstander. EMK probeerde met hard werken het Waalre moeilijk te maken maar dat lukte moeizaam totdat in de 36e minuut de snelle Lars Voorkamp werd gelanceerd en de ruststand op het bord zette, 1-3.

Na rust werd het spel allengs slechter. EMK zette er portie werklust in en Waalre ging langzaam maar zeker mee in dit spel. Gevolg was een rommelige wedstrijd met veel slechte passes, gestruikel en weinig kansen. Waalre kwam hierbij geen enkele keer echt in de moeilijkheden en kreeg ook de beste kansen. In de 65e minuut was het opnieuw Ryan Deinum die het net vond, 1-4. Vlak voor tijd kreeg Waalre haar vijfde kans en dat was meteen de eerste die gemist werd, Thomas Noteboom claimde hiervan de eer.

Waalre stijgt door deze zege naar een gedeelde derde plaats op de ranglijst. A.s. zondag staat een ongetwijfeld lastigere opgave op het programma wanneer Knegselse Boys op bezoek komt op sportpark Hoeveland.