Waalre – FC Cranendonck 4-3

Gelukkige overwinning Waalre.

Alhoewel FC  Cranendonk na rust een overwicht had en ook betere en meer kansen kreeg dan Waalre was het de thuisploeg die drie punten kon bijschrijven. De gasten werd in de ultieme slotfase door de warrig fluitende scheidsrechter Azghiri ook nog de gelijkmaker onthouden na een vlagsignaal. Hierdoor bleef de gelukkig verkregen voorsprong van Waalre op het bord, 4-3.

Waalre startte uiterst aanvallend en met veel risico  de thuiswedstrijd tegen FC Cranendonk wat er voor zorgde dat doelman Nory Saanen namens de gasten al binnen vijf minuten moest ingrijpen. Het risicovolle spel van Waalre waarbij verdedigen besmet leek leverde in de 5e minuut vervolgens al een doelpunt door een perfect uitgevoerde counter via Daan Driessen, 0-1. Ondanks de vroege tegenstander volhardde Waalre in het risicovolle spel en al snel met succes. In de 10e minuut schoot Zico van Donk de gelijkmaker binnen. Vervolgens bleef het meer verzorgde spel geboden worden door de gasten terwijl Waalre opportunistisch de aanval bleef  zoeken. In de 33e minuut was het opnieuw Zico van Donk die de achterhoede van FC Cranendonck te snel af was, 2-1. De voorsprong was voor Waalre geen reden om meer defensieve zekerheid in te bouwen en Cranendonck kon daardoor meerdere malen in overtal voor doelman Bastiaan Bremer verschijnen. In de 40e minuut was het daarbij dichtbij de gelijkmaker toen Ralph van Meijl de lat teisterde. De bal werd daarna opgevangen door de gasten waarna een inzet een hand raakte en scheidsrechter Azghiri naar de penalty stip wees. Dezelfde Ralph van Meijl schoot beide ploegen vervolgens met een gelijke stand de rust in.

Na rust werd het overwicht van FC Cranendonck in het verloop van de tweede helft steeds groter. Hierbij geholpen door een thuisploeg die steeds vaker de verdediging verwaarloosde. Diverse kansen waren het gevolg waarbij Ralph van Meijl in de 70e minuut van dichtbij zijn inzet voorlangs zag gaan. Waalre probeerde in de tweede helft vooral de snelle spitsen aan het werk te zetten en niet zonder succes. In de 75e minuut leverde Ryan Deinum een keurige assist waarna Zico van Donk alleen op doelman Saanen  af mocht gaan met zijn derde treffer als gevolg 3-3. Vijf minuten later was het echter alweer gelijk toen Ralph van Meijl volkomen vrijgelaten doelman Bastiaan Bremer geen kans gaf. Dit was het begin van een tumultueuze slotfase waarbij Waalre in de 83e minuut door een knappe goal opnieuw op voorsprong kwam, 4-3. FC Cranendonck ging nu op zoek naar een, minimaal, verdiend puntje. Invaller Bas Damen was daar in de 86e minuut al dichtbij toen zijn schot via de later overging. Enkele minuten later leek Ralph van Meijl dan met zijn derde treffer de ploegen weer op gelijke hoogte te zetten, maar scheidsrechter Azghiri dacht hier anders over en annuleerde de treffer na een vlagsignaal van zijn assistent.

Door deze gelukkige en zeker niet verdiende overwinning sluit Waalre aan bij de kopgroep in de 5e klasse E. Een positie die verstevigd kan worden in de volgende wedstrijd uit tegen EMK in Nuenen.