Riethoven – Waalre 4-1

Zwarte zondag voor Waalre

Na 27 minuten spel stond het in Riethoven slechts 0-1 voor Waalre. De gasten hadden al diverse mogelijkheden laten liggen en miste een riante mogelijkheid op de 0-2. Hierna zakte de ploeg om onverklaarbare reden zeer ver weg en na een 1-1 ruststand liep Riethoven na rust uit na een grote overwinning 4-1.

Waalre startte sterk in Riethoven en speelde in de openingsfase al diverse mogelijkheden uit voordat Joey Gang middels een vrije trap in de 15e minuut de score opende. Ook na deze treffer bleef Waalre de betere ploeg al moest Bastiaan Bremer in de 26e minuut nog wel ingrijpen op een schot van Sander Snellens. Eén minuut later leek Waalre op 0-2 te komen toen Sven Dijkmans pas op het allerlaatste moment gestuit werd. De redding van Daan Bartholomeus, de doelman van Riethoven, luidde plotseling een omslag in de wedstrijd in . Riethoven kwam nu ook gevaarlijk voor het Waalre doel. En nadat Jelle van den Put in de 31e minuut met zijn schot de lat had geschampt was het Wil Tops die in de 32e minuut een goede aanval van de thuisploeg afrondde. Dit was ook het laatste wapenfeit voor de rust, 1-1.

Na rust een veel feller Riethoven en een Waalre dat voornamelijk tegen zichzelf vocht.  Terwijl de thuisploeg diverse kansen uitspeelde kwam Waalre na rust niet tot één behoorlijke kans. In de 50e minuut moest Bastiaan Bremer ingrijpen op een inzet van Martijn van Bakel maar in de 53e minuut was ook hij kansloos. Na een snelle aanval kwam de bal via Jelle van den Put bij Koen Donkers terecht die van dichtbij Riethoven op voorsprong schoot. Donkers eiste in het vervolg van de wedstrijd vervolgens de hoofdrol op door met een onvervalste hattrick voor een grote overwinning van de thuisploeg te zorgen. In de 68e minuut reageerde hij sneller dan de verdedigers van Waalre toen de bal na een redding van Bastiaan Bremer terug het veld in kwam 3-1. In de slotfase maakte Koen Donkers vervolgens zijn hattrick compleet met de 4-1. Waalre kwam in de tweede helft  nauwelijks tot aanvaardbaar spel en liep door irritaties nog tegen een gele kaart en als dieptepunt tegen een rode kaart op.

Na een zwarte zondag waardoor Waalre op de ranglijst wegzakt is het zaak weer vooruit denken met a.s. de laatste thuiswedstrijd van dit jaar op het programma, tegen Tongelre.