Waalre – Dosko’32 0-3

Opnieuw nederlaag Waalre tegen hooggeplaatste tegenstander.

De thuiswedstrijd van Waalre tegen Dosko’32 werd zondag gespeeld op sportpark de Meer in Duizel. Zoals elke keer dit seizoen moest Waalre haar meerdere erkennen tegen een tegenstander die hoger staat op de ranglijst. De ploeg kan zich tot een tweede tegentreffer redelijk staande houden maar hierna wordt alles opgegooid. Dosko’32 profiteerde hier slechts éénmaal van en won verdiend met 0-3.

De wedstrijd startte met twee ploegen in evenwicht maar al snel bleek dat Dosko’32 duidelijk effectiever in de aanval was als Waalre. Na een kwartier spel viel de bal in het zestienmetergebied voor de voeten van Job Wintermans die snel en gericht uithaalde, 0-1. Na deze tegenvaller bleef Waalre aanvankelijk nog rustig en soms de aanval zoekend waarbij het een keer gevaarlijk was in een scrimmage voor het Dosko doel. Doelman Beerens kwam daarbij uiteindelijk als winnaar uit de strijd. Wel bleek in die fase al dat de gasten uit Duizel elkaar beter vonden en regelmatig gevaarlijk voor het Waalre doel verschenen, zonder succes. Ruststand 0-1.

Na rust werd de wedstrijd al snel beslist. De volkomen vrij gelaten Job Wintermans vond met een prachtige pass Milan Ameri die met een snoekduik doelman Bastiaan Bremer al koppende in de 51e minuut de 0-2 aantekende. Hierna bleek opnieuw dat als de zwart-witte ploeg op een ruime achterstand komt het met de discipline in het veld slecht gesteld is. De tegenstander krijgt dan alle ruimte en het is slechts wachten op tegentreffers. In de 60e minuut werd Lucas Stofmeel alleen voor doelman Bastiaan Bremer gezet maar maakte het karwei niet af. Tien minuten later stond het wel 0-3 toen invaller Niek Luijten een vloeiende aanval met een droge knal afmaakte. Waalre zwom in deze periode volledig en kwam nog slechts éénmaal gevaarlijk voor het Dosko doel terwijl het geluk had dat Dosko niet naar een nog grotere voorsprong wegliep. In de 77e minuut was aanvoerder Luc Wintermans hier nog dichtbij toen hij zijn inzet via de paal terug het veld in zag stuiteren. Over bleef een verdiende en ruime zege van de nummer twee van de ranglijst.

Ijs en weder dienende staat deze week weer een dubbel programma voor Waalre gepland. A.s. donderdag 7 maart speelt de ploeg thuis tegen DEES uit Wintelre terwijl 3 dagen later de uitwedstrijd tegen Tivoli gepland staat.