Waalre – Weebosch 3-0

Opnieuw zege voor Waalre
Ook de tweede wedstrijd van het seizoen is voor Waalre geëindigd met een zege. Tegen De Weebosch was de ploeg veel sterker maar het duurde tot ver in de tweede helft voordat de overwinning veilig gesteld kon worden, 3-0.

In het begin van de wedstrijd trokken de gasten uit Weebosch het initiatief naar zich toe. Gevaarlijk voor het doel van Bastiaan Bremer kwamen zij echter geen moment. Geleidelijk aan nam Waalre het initiatief over en creëerde diverse kansen. Onvoldoende scherpte voor het doel en een sta in de weg in de vorm van doelman Stan Pauly voorkwamen een snelle voorsprong van de thuisploeg. Pas in de 38e minuut moest hij zich gewonnen geven nadat een voorzet van Thomas Noteboom door Ivar Brans werd binnengeschoten, 1-0. Een verdiende voorsprong met rust voor de zwartwitten die verzuimt hadden al ruim afstand te nemen.

Na rust hetzelfde spelbeeld met een aanvallend en kansen creërend Waalre tegen een onmachtig De Weebosch. De gasten probeerden het wel maar konden doelman Bastiaan Bremer van Waalre geen onrustige middag bezorgen. Waalre daarentegen bleef slordig spelen waardoor er na rust minder kansen ontstonden en het risico gelopen werd dat De Weebosch wel een keer gevaarlijk zou worden. Pas in de 72e minuut kwam er wat meer zekerheid toen Bas van Geloven met een verre pass Zico van Donk bereikte die de 2-0 aantekende. De wedstrijd was nu gespeeld en Waalre kon via Jules van Kruijssen de wedstrijd uiteindelijk toch met duidelijke cijfers beslissen, 3-0.

A.s. donderdag speelt Waalre de uitwedstrijd tegen Dosko’32 op het eigen sportpark Hoeveland in Waalre.
Dus donderdag 5 oktober : Dosko’32 – Waalre aanvang 20.00 op sportpark Hoevand.