Waalre – Knegselse Boys 0-2

Waalre weggeblazen door Knegselse Boys

Na 23 minuten stond op sportpark Hoeveland de 0-2 op het ‘denkbeeldige’ scorebord. De gasten uit Knegsel lieten Waalre in het begin niet op adem komen en de thuisploeg kon dit in de rest van de partij niet meer in evenwicht brengen. De Boys uit Knegsel wonnen verdiend met 0-2.

Voordat de wedstrijd begon werd er één minute stilte in acht genomen ter nagedachtenis van de donderdag overleden ex-voorzitter en erelid Jac Slegers. Nadat vervolgens scheidsrechter de Haas de partijen op gang had gefloten kwam er orkaan richting het doel van de thuisploeg. Knegselse Boys startte overdonderend en vooral de snelle buitenspelers Lars Kuijken en Tim Geerts waren niet bij te benen voor hun tegenstanders. Al na 5 minuten resulteerde stormwind van Knegselse Boys in de eerste treffer, Niels Reijnders rondde een knappe aanval af, 0-1. Nadat Lars Kuijken enkele malen ternauwernood gestopt was leverde hij in de 15e minuut een voorzet af die door Hein Willems niet in het lege doel geschoven kon worden. Voor Waalre was dit slechts uitstel van executie want na slecht uitverdedigen kon Paul Verstijnen in de 23e minuut de 0-2 binnen schieten. Waalre was in deze periode totaal machteloos en het duurde tot ver in de eerste helft dat doelman Robin van Bree een bal in zijn handen kreeg. Kwam Waalre al een keer op de middenlijn dan werd door de Boys achterhoede kordaat ingegrepen en meteen de snelle spitsen aan het werk gezet. Hierdoor moest de defensie van Waalre haar backs telkens blijven ondersteunen. Uiteindelijk ging de storm van de Boys wel een beetje liggen met als consequentie de eerste kans van Waalre die pas in de 40e minuut ontstond toen Joey Gang pas op het allerlaatste moment gestopt kon worden.

Direct na rust had Waalre haar beste periode, in de 46e minuut bracht doelman Robin van Bree redding op een schot van Zico van Donk ten koste van een hoekschop. In de 55e minuut was het opnieuw Zico van Donk die een schot door doelman van Bree gekeerd zag worden. Nu was het Waalre dat Knegselse Boys enigszins onder druk zette maar na ruim een uur spel nam de dreiging van de aanvallen af en kon Knegselse Boys ook weer gevaarlijk uitbreken. In de slotfase van de wedstrijd waren de gasten dan ook dichterbij een doelpunt dan de thuisploeg. De zwartwitten hadden het aan goed ingrijpen van doelman Bastiaan Bremer te danken dat het een grotere nederlaag bespaard bleef.

Na deze nederlaag haakt Waalre af bij de top van de 5e klasse E en staat nu op de vijfde plaats op vijf punten van koploper Steensel. A.s. zondag gaat de ploeg op bezoek bij buurgemeente Riethoven.