DEES – Waalre 3-5

Waalre start nieuwe seizoen met een zege in een uitwedstrijd

Voor het eerst sinds 3 april 2022 heeft Waalre weer een zege behaald buitenshuis. Tegen DEES had de ploeg een bliksemstart viel vervolgens erg ver terug maar zette het weer recht na rust. In een doelpuntrijke wedstrijd was Waalre verdiend de overwinnaar, 3-5.

Het scorebord stond amper op 1 minuut of de bal lag al tegen de touwen, Zico van Donk zette goed en gaf doelman van Moll geen kans, 0-1. Eén minuut later was het nu Sven Dijkmans die de DEES achterhoede het nakijken gaf en Zico van Donk vrij voor het doel zette, 0-2. Waalre bleef vervolgens DEES onder druk zetten en kreeg de eerste tien minuten nog enkele mogelijkheden. De opmaat voor een makkelijke middag leek geschapen. Dit gevoel ontstond kennelijk ook binnen de lijnen want de ploeg ging vervolgens erg slordig en nonchalant spelen en bracht DEES, zonder dat het zich hoefde in te spannen, weer terug in de wedstrijd. In de 16e minuut een misverstand in de Waalre achterhoede tussen Wouter Bosman en Bastiaan Bremen en Grard van de Sande kon de bal in het lege doel schuiven. In de 20e minuut verdween een schot van Bas Veldman net naast de paal waarna één minuut later Grard van de Sande opnieuw kon profiteren van nonchalant ingrijpen in de Waalre achterhoede, 2-2. Daarmee was het leed voor Waalre nog niet geleden want in de 33e min kwam DEES zelfs op voorsprong via Thomas Tholen. Waalre vocht nu meer tegen zichzelf als tegen DEES maar kreeg voor de rust nog een boost toen Sven Dijkmans in de 43e minuut de gelijkmaker aantekende.

Na rust was het spel van Waalre nog steeds verre van optimaal maar de ploeg kwam nu niet meer in moeilijkheden. Kansen werden niet weggegeven en zelf kwam de ploeg steeds vaker gevaarlijk voor het DEES doel. In de 66e minuut kon doelman van Moll een schot van Jules van Kruijssen slechts wegstoppen waarna Zico van Donk de bal van dichtbij  in het doel werkte, 3-4. In de 81e min besliste Zico van Donk met zijn vierde treffer de wedstrijd definitief. Na een uitstekende voorzet van Ivar Brans tekende hij voor de 3-5.

Drie punten betekent een goede start die a.s. zondag vervolg moet krijgen in de thuiswedstrijd tegen De Weebosch.