Waalre – Tivoli 0-1

Onnodige nederlaag Waalre.

Doordat de ploeg voor de rust niet echt bij de les was heeft Waalre opnieuw een nederlaag met één doelpunt verschil geleden, nu tegen Tivoli. Tivoli was voor rust de meest makkelijk voetballende ploeg waarbij ze alle ruimte van de thuisploeg kregen. Dit resulteerde in een 0-1 ruststand die Waalre in de tweede helft niet meer kon rechtzetten.

Nadat de herstel werkzaamheden aan het veld afgerond waren, de middenstip was door onverlaten verwijderd, kon de wedstrijd beginnen. Tivoli trok daarbij vanaf het begin het initiatief naar toe. De ploeg speelde de bal makkelijk rond en bereikte regelmatig de fysiek sterke spitsen. Waalre liet de gasten ook de ruimte om te voetballen en begon niet scherp aan de wedstrijd. Toch was de thuisploeg gevaarlijker voor het doel dan Tivoli dat ondanks een voetballend overwicht doelman Bastiaan Bremer niet in problemen kon brengen. Waalre daarentegen was in het eerste half uur van de wedstrijd via Sven Dijkmans al dichtbij een openingstreffer. Net na een half uur spel gaf Waalre Bas de Haas van Tivoli de ruimte om vanaf de rand van het strafschopgebied aan te leggen en hij liet doelman Bastiaan Bremer met een droge schuiver kansloos, 0-1, tevens de ruststand.

Na rust ontwikkelde Waalre geleidelijk aan een overwicht. Tot kansen kwam dat aanvankelijk nog niet om de passing bij de zwartwitten onnauwkeurig bleef. Tivoli leunde steeds meer achteruit en kwam er aanvallend maar zeer sporadisch uit waardoor de Waalre defensie niet meer in problemen kwam. Pas in de slotfase werd het spel van de thuisclub dwingender en ontstonden er diverse goede kansen. Zo schoot Max Brans van dichtbij hard in maar zag de bal via een teamgenoot uit de doelmond verdwijnen. Verder kwam de doelman van Tivoli ,Zabrana Carmona, steeds vaker in het middelpunt te staan waarbij hij schoten van Joey Gang en Jules van Kruijssen onschadelijk maakte. Uiteindelijk bracht Waalre op deze zondag te weinig om een resultaat te scoren tegen Tivoli dat juichend het veld verliet.

A.s. zondag is Waalre vrij waarna op zaterdag 28 oktober de wedstrijd Woenselse Boys-Waalre op het programma staat. De wedstrijd op sportpark Hondseuvels staat gepland voor 18.00 uur