Waalre neemt afscheid van een zestal spelers

Steensel – Waalre 3-1

De laatste wedstrijd van het seizoen, tegen kampioen Steensel, stond mede in het teken van het afscheid van diverse basisspelers. Vier daarvan werden na de rust gewisseld terwijl er één niet aanwezig was. Bij het gebrek aan een reserve doelman moest de zesde, doelman Bastiaan Bremer, de wedstrijd volmaken. Gevoetbald werd er ook nog en daarin bleek kampioen Steensel de betere, 3-1.

Waalre begon compact aan de wedstrijd en liet Steensel de bal. De thuisploeg liet de bal vervolgens makkelijk van voet naar voet gaan maar creëerde daarbij nauwelijks kansen. De echte scherpte ontbrak van de dit jaar terechte kampioen. Hierdoor bleef Waalre relatief makkelijk overeind maar in een periode dat de ploeg een licht overwicht had sloeg Steensel hard toe. In de 36e minuut profiteerde de snelle Marco Subnel toen Waalre meer open stond en de buitenspelval mislukte, 1-0. Op slag van rust viel vervolgens al een ‘vorentscheidung’ toen Daan Bogaerts met een diepte pass werd vrij gespeeld en hij Marco Subnel een intikkertje bood, 2-1.

Na rust was er in de 47e minuut de wissels van de afscheid nemende Bas van Geloven, Jules van Kruijssen en Kees Uijthoven waarna Waalre met nieuw bloed het Steensel moeilijk trachtte maken. Vooralsnog lukte dit niet en in de 68e minuut moest Oscar Franken en Robin Ijzerman gezamenlijk op de doellijn redding brengen op een inzet van dichtbij van Richard van den Broek. In de 75e minuut was het de beurt aan aanvoerder Tim van Schijndel om afscheid te nemen en hij gaf zijn band af aan de eveneens vertrekkende doelman Bastiaan Bremer. Ondanks de vele wissels kwam Waalre plotseling in de 80e minuut dichterbij toen Robin Ijzerman werd vrijgespeeld door Thomas Noteboom en keurig afrondde, 2-1. Dichterbij kwamen de zwartwitten niet meer en de uitslag viel zelfs hoger uit toen Richard van den Broek in de 90e minuut met een keurige lob de eindstand op het bord zette 3-1.

Voor Waalre zit het seizoen er op, tegen de top 5 van de ranglijst werd géén enkel punt behaald. Door het stoppen van vele basisspelers, waarvan Sven Dijkmans in deze wedstrijd verstek liet gaan, is er nu de kans om een nieuw elftal op te bouwen met het doel een goede 5e klasser te blijven