Dosko’32 – Waalre 1-0

In een uitwedstrijd op het eigen sportpark Hoeveland is Waalre voor de eerste keer dit seizoen onderuit gegaan. In een wedstrijd waarin de zwartwitten vanaf minuut 15 met 10 man speelde viel de beslissende treffer in blessuretijd. Dosko’32 profiteerde van een ongelukkig moment van de Waalre doelman, 1-0.
Verwijderd: Dosko’32 startte het beste in de wedstrijd en leek na 2 minuten via L:ucas Stofmeel al op voorsprong te komen. De treffer vond echter geen genade bij scheidsrechter Versteegh. Waalre liet zich in de openingsfase ook niet onbetuigd en kreeg een kansje via Zico van Donk. Het spelbeeld veranderde drastisch na 15 minuten toen Thomas Noteboom ongelukkig een doorgebroken Dosko speler ten val bracht en moest vertrekken. Vanaf dit moment vertrouwde de zwartwitten op counters via Zico van Donk en Sven Dijkmans terwijl Dosko’32 de ploeg aan de bal was. Voor rust bleef Waalre vervolgens nog makkelijk overeind.
Verwijderd: Zo was het ook in het eerste deel van de tweede helft. De thuisclub was weliswaar meer aan de bal maar in de buurt van het Waalre doel werd de ploeg slordig of werd opgevangen. Waalre verdedigde met man en macht en kon vertrouwen op een sterke defensie. De man minder situatie koste echter het nodige kruim en de ploeg moest regelmatig wisselen vanwege krampgevallen. Na ongeveer een half uur het Waalre doel vergeefs bestormd te hebben werd Dosko’32 plotseling gevaarlijk met een drietal kansen binnen twee minuten. De druk op Waalre werd steeds groter maar er was een ongelukkig moment van Waalre doelman Bastiaan Bremer voor nodig om een bres in de defensie te staan. Na ruim 90 minuten kon het hij een inzet niet klem pakken waarna Jorrit Gerritsen de bal in het lege doel kon schuiven. In de ultieme minuten trachtte Waalre vervolgens nog de gelijkmaker te forceren, echter zonder succes.
Verwijderd: Een zure nederlaag van een zich knap verwerend Waalre dat in de slotfase een beter Dosko’32 de drie punten ‘in huis’ zag houden.
Verwijderd: Op 15 oktob