Waalre in laatste thuiswedstrijd van het seizoen te sterk voor Sterksel!

Bij de thuiswedstrijd van Waalre tegen Sterksel stonden geen belangen meer op het spel. De vraag voorafgaand de wedstrijd was dan ook in hoeverre Waalre de motivatie kon opbrengen om een behoorlijke wedstrijd te spelen. De ploeg van Marc van Kemenade beantwoordde deze vraag met een 8-1 overwinning op Sterksel.

Waalre had direct de overhand, creëerde kansen maar mistte nog scherpte in de afronding. Sterksel probeerde wel te counteren maar mistte hierbij de geschorste aanvalsleider Thijs Scheepers waardoor de aanvalssterkte van Sterksel ernstig werd beperkt. Het was daardoor een kwestie van tijd dat Waalre de score openbrak. Dit gebeurde rond de 25e minuut in de eerste helft. Ryan Deinum kopte een voorzet van Kees Uijthoven tegendraads goed binnen.  Waalre kreeg de smaak na deze treffer te pakken. Tim van Schijndel stuurde met een prachtige pass Kees Uijthoven weg die vervolgens een mooie actie in huis had om de verdediging van Sterksel inclusief keeper Roy van Wilderen te verschalken: 2-0. Even later zette middenvelder Youri Liebregts met een steekpass Ivar Brans vrij voor keeper Van Wilderen. Brans wist deze kans op waarde te schatten en rondde bekwaam af. Rond de veertigste minuut stak aanvoerder Tim van Schijndel van achteruit het veld over. Zijn solo werd ruw onderbroken via een grove overtreding van een Sterkselse middenvelder. Scheidsrechter Van Gestel trok hiervoor resoluut de rode kaart waardoor Sterksel verder moest met 10 man. Nog  voor rust wist Waalre de overal situatie uit te buiten via een mooi lobje van Ryan Deinum.
Ruststand 4-0.

Na rust bracht de gretige invallende aanvaller Sven Dijkmans snel de 5-0 op het scorebord. Waalre was continue in balbezit maar in de eindfase vaak niet nauwkeurig genoeg om snel verder uit te lopen. Na ongeveer 15 minuten kwam de uitbreiding dan toch. Het was wederom Sven Dijkmans die een doelpunt op zijn naam schreef door de bal goed op te pikken bij een mislukte uitverdedigende actie van Sterksel en vervolgens goed af te ronden. Rond de 70e minuut bracht Ryan Deinum voor de derde keer zijn naam op het scoreformulier op een wat gelukkige wijze. Zijn voorzet van de linkerkant zeilde boven keeper Roy van Wilderen in de verre hoek. De laatste twee treffers werden gemaakt door de mannen uit Sterksel. Eerst maakte Joey Verguld uit een goede counter de spreekwoordelijke eretreffer op het scorebord. Even later kopte Mark Karsers een voorzet van Kees Uijthoven  op fraaie wijze in eigen doel: 8-1.  De laatste thuiswedstrijd van het seizoen werd al met al goed afgesloten al had een hogere score ook niet geflatteerd geweest.

Volgende week zondag 26 mei speelt Waalre de laatste wedstrijd van het seizoen uit bij kampioen Steensel.