Uitstekende overwinning van Waalre.

FC Cranendonck – Waalre 0-2

Waalre was de afgelopen vooral kwetsbaar in defensief opzicht. In de wedstrijd tegen
FC Cranendonck kon de  ploeg echter bogen op een degelijke verdediging die géén enkele kans weggaf. Omdat Kees Uijthoven vervolgens tot twee keer toe raak kopte wond de ploeg verdiend met 0-2.

Ondanks de nederlaag had FC Cranendonck in de wedstrijd in Waalre een goede indruk achtergelaten. Hierdoor ging Waalre toch met het nodige respect op bezoek bij de ploeg uit Soerendonk. Verdedigend had Waalre echter vanaf minuut één de zaakjes keurig in orde. Doelman Bastiaan Bremer kon vertrouwen op zijn achterhoede en kwam dan ook niet in moeilijkheden. Gesteund door een stevige wind in de rug trokken de gasten regelmatig ten aanval. Alhoewel de wind soms ook een tegenstander was waardoor diverse passes al snel te hard waren creëerde Waalre toch een overwicht. Dit leverde in de 13e minuut al een treffer op. Rechtsback Robin Ijzerman was opgerukt en zijn voorzet was op maat voor Kees Uijthoven die al koppend de stand op 0-1 bracht. Met deze voorsprong op zak leunde de Zwartwitten een beetje achteruit terwijl ze toch nog het meeste gevaar stichtte zonder voor rust echt dichtbij een treffer te komen. Na circa 30 minuten kreeg FC Cranendonck de enige mogelijkheid in de wedstrijd toen een voorzet net te scherp was voor topscorer Ralph van Meijl: ruststand 0-0.

Na de rust had FC Cranendonck de wind mee maar dat verhoogde de nauwekeurigheid in het spel van de thuisclub niet. In tegendeel, vaak werd gekozen voor de lange bal waar de verdediging van Waalre niet door in verlegenheid werd gebracht. De aanvallen van Waalre waren dan ook gevaarlijker en in de 70e minuut verhoogde de ploeg de voorsprong. Een hoekschop genomen door Ivar Brands werd door Kees Uijthoven keurig binnengekopt, 0-2. Met deze ruime achterstand nam de thuisclub duidelijk meer risico’s met als gevolg dat de beste kansen voor de gasten waren. Door met iets meer finesse voor het doel te opereren had Waalre de wedstrijd al ver voor het einde op slot kunnen gooien. Nu moest de ploeg alert blijven om de thuisclub niet terug in de wedstrijd te laten komen maar verder dan een door doelman Bastiaan Bremer uitstekend gekeerde vrije trap van Nory Saanen kwam FC Cranendonck niet.

Door deze overwinning passeert Waalre FC Cranendonck weer op de ranglijst. A.s. zondag ligt de competie stil waarna op 7 april de ‘thuiswedstrijd’ tegen EMK op sportpark Wettenseind in Nuenen-Eeneind op het programma staat.