Puntendeling in matige wedstrijd

Waalre – Woenselse Boys 2-2

Waalre en Woenselse Boys hebben in een matige wedstrijd de punten broederlijk gedeeld. Voor rust verzuimde de thuisploeg enkele 100% mogelijkheden te benutten en na rust waren de betere kansen voor de gasten zodat de puntendeling terecht te noemen was.

Al in de 1e minuut had Waalre op voorsprong kunnen zelfs moeten komen toen Thomas Noteboom de bal niet in het door doelman Toprak verlaten doel kon binnen schuiven. Na deze misser haalde Waalre op geen moment het niveau waarmee ze het  koploper Steensel nog zo moeilijk hadden gemaakt. Wel kwam de ploeg na 20 minuten op voorsprong toen Ryan Deinum een voortreffelijke voorzet afleverde die door Kees Uijthoven werd binnengekopt 1-0. Ook na deze voorsprong was er sprake van een gelijk opgaande strijd waarbij Woenselse Boys slechts een enkele maal dreigend voor doelman Bastiaan Bremer verscheen. Dit gebeurde ook in de 40e minuut toen aarzelend optreden  door Samir Barmou werd afgestraft, 1-1. Toch had de thuisploeg niet met een gelijke stand hoeven te gaan rust maar op slag van rust deed Kees Uijthoven zijn collega uit de 1e minuut na.

Na rust was het Woenselse Boys dat het spel meer en meer naar zich toe trok met in de 55e minuut kansen voor Mike Klerkx en Eray Toprak. Bij beide situaties greep doelman Bastiaan Bremer adequaat in en voorkwam een achterstand. Nu was het Waalre dat niet meer dreigend voor het Woenselse Boys doel verscheen tot in de 70e minuut de achterhoede van de gasten niet ingreep waardoor Kees Uijthoven zijn twee treffer kon maken, 2-1. Waalre onverwacht op voorsprong, maar dat gaf de ploeg geen veilig gevoel. In de 77e minuut moest Bastiaan Bremer opnieuw handelend optreden toen Maurice van Leenen alleen voor zich verscheen maar in de 85e minuut moest ook hij zich gewonnen geven. Na een afgeslagen aanval kwam de bal voor de voeten van Jasper Spapens die met een harde schuiver de gelijke stand op het bord bracht, 2-2. Alhoewel niet verdiend kreeg Waalre in de slotseconde nog een uitstekende mogelijkheid toen de vrijstaande Kees Uijthoven net niet bereikt werd.

A.s. zondag speelt Waalre een uitwedstrijd tegen FC Cranendonk op sportpark De Braken in Soerendonk