Waalre verdiende meer tegen Tivoli

Tivoli – Waalre 4-2

Na de matige vertoning tegen DEES die wel een overwinning opleverde speelde Waalre tegen het hooggeplaatste Tivoli een veel betere wedstrijd. Nu was het resultaat wel veel minder en dat had zijn oorzaak vooral in het begin waarin Tivoli al binnen 10 minuten op 2-0 stond. De thuisploeg die de voorsprong vervolgens behield en met een 4-2 overwinning de tweede periodetitel binnen sleepte.

Afgelopen donderdag kwam DEES goedkoop aan de doelpunten door fouten in de Waalre defensie. Tivoli profiteerde in de wedstrijd zondag opnieuw van een verdedigingsfout waardoor de thuisploeg al na 2 minuten op voorsprong stond via Luc Verbeek. Nauwelijks hersteld van deze tegenvaller kwam Waalre op een 2-0 achterstand door een schitterend afstandsschot van Jody Overman. Een vroege achterstand tegen een hooggeplaatste tegenstander deed niet veel goeds verwachten maar in tegenstelling tot eerdere wedstrijden dit seizoen toonde Waalre zich nu weerbaar. In de 10e minuut haalde Thomas Noteboom verwoestend uit van circa 20 meter met de 2-1 als gevolg. Enkele minuten later kwam Waalre nog een keer goed weg doordat een omhaal van Jeffrey Perts op de paal belandde maar hierna ontwikkelde zich een gelijkwaardige wedstrijd. De doelpunten waren vervolgens op voor rust.

Na rust opnieuw een snelle tegenvaller voor de zwartwitten. In de 52e minuut was opnieuw Jody Overman succesvol 3-1. Ondanks deze royale achterstand kende Waalre hierna haar beste periode . De ploeg creëerde diverse kansen en Zico van Donk was enkele malen dichtbij de aansluitingstreffer. Eenmaal scoorde hij ook maar de treffer werd vanwege buitenspel geannuleerd en verder was de uitstekende Tivoli doelman Daniel Zambrana Carmona de baas. De Tivoli doelman moest zich echter in de 76e minuut ook geslagen geven toen Thomas Noteboom een uitstekende solo afrondde 3-2. Nu zat er voor Waalre nog meer in en Tivoli ging ook wat angstiger spelen. De thuisploeg werd echter opnieuw geholpen door een inschattingsfout in de Waalre defensie waardoor Sam van Wijhe in de 82e minuut uit een hoekschop de 4-2 kon inkoppen. Hierna was er te weinig tijd over voor Waalre, zeker omdat de verder goed leidende scheidsrechter al na 88 minuten voor de laatste keer floot.

In de komende week opnieuw een dubbelprogramma voor Waalre met twee thuiswedstrijden. A.s. donderdag 14 maart komt leider Steensel op bezoek (aanvang 20.00 uur) en zondag 17 maart is Woenselse Boys de gast op sportpark Hoevelan.