Waalre bezorgt koploper angstige momenten

Waalre – Steensel 2-3

Opnieuw toonde Waalre veerkracht tegen een hooggeplaatste tegenstander. Tegen koploper Steensel kwam de ploeg met 0-2 achter maar in tegenstelling tot eerdere wedstrijden legde de ploeg niet de hoofd in de schoot maar vocht voor waar het waard was. Uiteindelijk bleek dit niet genoeg, de koploper ontsnapte met een 2-3 overwinning.

Alhoewel Steensel vanaf het begin een veldoverwicht creëerde waren de beste kansen in de eerste half uur voor de thuisploeg. In de 24e minuut werd een inzet van Sven Dijkmans door Gijs Theuws van de lijn gehaald en twee minuten later moest doelman Tim Meijer handelend optreden bij een schot van Zico van Donk. Enigszins gelukkig kwam de koploper in de 34e minuut op voorsprong toen een corner via een Waalre speler in het doel belandde 0-1. Nu kwam Waalre onder druk te staan en op slag van rust kon Stefan Coset na een snelle aanval Steensel met een 0-2 voorsprong de rust in sturen.

Na rust was Steensel aanvankelijk de betere partij die snel de wedstrijd op slot wilde zetten. Nu werd de koploper verrast door een snelle counter van Waalre. Ryan Deinum won een sprintduel en diens voorzet werd in de 55e minuut door Zico van Donk binnen gekopt, 1-2. Waar Waalre hier hoop uit putte werd dit in de 63e minuut weer neergelagen toen Gijs Theuws een vrije trap binnen schoot 1-3. Steensel kon echter maar kort genieten van deze ruimere marge want met een schot via de binnenkant van de paal bracht Sven Dijkmans Waalre in 65e minuut weer terug in de wedstrijd. De wedstrijd ging nu echt op en neer en in de 70e minuut hield Bastiaan Bremer de Waalrese hoop levend door een schot van Daan Bogaerts onschadelijk te maken. In de slotfase trachtte Waalre met lange ballen richting de spits onder druk te zetten en bracht daarmee de koploper aan het wankelen. Verder dan enkele hachelijke momenten voor het Steensel doel kwam de thuisclub niet meer waardoor een ‘eervolle’ nederlaag werd geleden.