Waalre na rust ruim voorbij Tongelre

Tongelre – Waalre 1-5

Waalre had de thuiswedstrijd tegen Tongelre afgesloten met een monsterscore. Bij de return leek herhaling hiervan lange tijd verre van een mogelijkheid. Voor rust vocht Waalre tegen een hardwerkende tegenstander en een stevige wind tegen. Na rust zette de ploeg alles weer recht en liep wederom uit tot een ruime zege, 1-5.

De wedstrijd was slechts enkele minuten oud maar Tongelre spits Manuel Doze had al tot tweemaal verzuimt de thuisploeg op voorsprong te brengen. Waalre begon slap aan de wedstrijd en van fatsoenlijke opbouw was, mede veroorzaakt door een flinke wind tegen, geen sprake. De ploeg kwam dan ook tegen de verhouding in op voorsprong door een harde knal van Sven Dijkmans, 0-1. Even leek Waalre hierdoor de zaken beter op orde te krijgen maar een compleet black-out van de verdediging betekende de gelijkmaker. Een op zich slappe en ongevaarlijke voorzet van Jimmy van de Schoor werd door iedereen gemist en rolde zo in het doel, 1-1. Deze gelijkmaker gaf de thuisclub weer mee wind en Waalre kreeg het weer even wat moeilijker. De ploeg haalde nog wel ongeschonden de rust.

Na rust stelde Waalre al snel orde op zaken. In de 47e minuut rondde Joey Gang van dichtbij af, 1-2. Gesteund door de wind had Waalre nu geen kind meer aan de thuisclub. In de 51e minuut troefde Sven Dijkmans de bal af van Tongelre verdediger Kostadin Ristovski en schonk Kees Uijthoven de mogelijkheid om Waalre op 1-3 te brengen. De thuisclub bleef hierna nog wel veel inzet tonen maar het geloof was verdwenen. In de 73e minuut liep Waalre verder uit toen Joey Gang na een vloeiende aanval zijn tweede treffer aantekende, 1-4. Tenslotte was het Youri Liebregts die in de 80e minuut de eindstand op het bord zette, 1-5.

Na wat mindere resultaten weer eens positief nieuws voor de zwartwitten die nu zich na een weekje rust op kunnen maken voor de derby tegen DVS. Deze wedstrijd vindt plaats op 12 mei 14.30 uur op sportpark Hoeveland.