Waalre houdt stand in tumultueus slot

Waalre – EMK 3-2

Waalre leek in de slotfase de drie punten nog te moeten afgeven. De β€˜gelijkmaker’werd echter geannuleerd vanwege buitenspel. Dit leidde tot furieuze protesten bij EMK met een regen van gele kaarten als gevolg. In totaal kregen de gasten 9 gele kaarten. Daartegen zette Waalre slechts één kaart en één doelpunt meer dan de gasten, 3-2.

De wedstrijd was nauwelijks begonnen of de thuisclub stond al op achterstand. Een voorzet werd slecht verwerkt in de Waalre achterhoede waarna Ajmal Wahedi van dichtbij de 0-1 op het bord kon zetten. Al snel kreeg Waalre de mogelijkheid om de stand in evenwicht te brengen maar de EMK doelman zegevierde. Hierna verzandde het spel en werden de kansen spaarzaam. Waalre kon de goed georganiseerde verdediging van EMK niet onder druk en zette en de gasten zochten aanvallend ook geen echt resultaat meer.

Na rust veranderde het spelbeeld totaal met vele kansen over en weer. In de 47e minuut viel de bal voor de voeten van Stan van der Looij die hard uithaalde, 1-1. Na de gelijkmaker kreeg Waalre diverse kansjes voordat Miel Rijnders de ploeg in de 55e minuut op voorsprong zette. Van deze voorsprong had de thuisclub maar kort plezier want in de 57e minuut strafte Alex van Otterdijk slordigheden in de Waalre defensie af, 2-2. De gelijkmaker gaf de gasten kort vleugels want nu waren zij de bepalende partij. Doelman Koen de Waal stond echter zijn mannetje en hield zijn doel in deze fase goed schoon. Aanvallend bleef Waalre ook dreigend en in de 69e minuut was het dan ook raak, nu via Youri Liebregts, 3-2. Nu was EMK bereidt om nog meer risico’s te nemen. Het gevolg was een stormloop op het Waalre doel en enkele scherpe counters van de thuisploeg zonder succes.
Net voor tijd leek EMK dan toch op gelijke hoogte te komen. Het doelpunt werd echter geannuleerd waardoor Waalre opnieuw een thuiswedstrijd tot een goed einde wist te brengen.

A.s. zondag is er géén programma waarna op zondag 3 november de uitwerdstrijd tegen Woenselse Boys op het programma staat.
De wedstrijd op sportpark De Hondsheuvel begint om 14.00 uur