Waalre geeft wedstrijd voor de rust weg

Tongelre – Waalre 5-2

Na een kwartier spel leek er voor Waalre nog niets aan de hand. Maar vanaf dat moment ging alles verkeerd en heerste Tongelre op alle fronten. De schade bij de rust, met 3-0, viel zelfs nog mee. Na rust herstelde de ploeg zich echter verbazingwekkend goed en werd Tongelre soms nog in verlegenheid gebracht. Door twee messcherpe counters kwam de overwinning van de thuisploeg echter niet meer in gevaar, 5-2.

In de beginfase van de wedstrijd waren de ploegen volkomen aan elkaar gewaagd. In de eerste vijftien minuten waren er nog geen kansen te noteren al viel wel op dat Waalre aanvallend niets in te brengen had. In de 16e minuut was een verkeerde terugspeel pass er de oorzaak van dat Waalre op achterstand kwam. De snelle Romano van de Baar pikte te bal op en zette Tongelre op 1-0. Vanaf dit moment had Waalre geen enkele grip meer op de wedstrijd en heerste de thuisploeg. Door twee fraaie goals bouwde Tongelre de voorsprong uit naar 3-0. In de 20e minuut scoorde Frank Hiemstra met een halve omhaal uit een cornerΒ  en in de 36e minuut was het Fatih Yildiz die met een fraaie lob de 3-0 op het bord zette. Waalre kon met deze stand de rust bereiken waar een grotere achterstand mogelijk was geweest.

Na rust een onherkenbaar Waalre. De ploeg nam initiatief en zat er kort op waardoor Tongelre niet meer in de wedstrijd zat. In de 51e minuut werd de achterstand verkleind door een door Boyd Bos benutte penalty, 3-1, Β en enkele minuten later was Stan van der Looy dichtbij de aansluitingstreffer. Door de achterstand moest Waalre in de achterhoede wel risico’s nemen en daarvan profiteerde Louange Kinsungila in de 72e minuut voor de eerste keer, 4-2. Door deze tegenvaller lieten de zwartwitten zich niet uit het veld slaan en twee minuten sloeg Max Brans hard toe nadat de bal na een corner niet werd weggewerkt, 4-2. Waalre trachtte de druk te verhogen maar het was opnieuw Louange Kinsungila die aan alle onzekerheid voor de thuisploeg in de 78e minuut een einde maakte, 5-2. Via Jordi Smits was Waalre hierna in de slotminuut nog dichtbij een treffer maar zijn schot sprong vanaf de lat terug in het veld.

A.s. zondag ontmoet Waalre EMK uit Nuenen-Eeneind. De wedstrijd begint om 14.30 uur op sportpark Hoeveland aan de Dreefstraat