Meer dan verdiend punt Waalre in wedstrijd met 4 strafschoppen.

Waalre – FC Cranendonck 1-1

Waalre heeft zich in de wedstrijd tegen het nog zonder puntenverlies zijnde FC Cranendonck tekort gedaan. Voor rust was de ploeg dominant en creΓ«erde vele kansen zonder succes. Het waren zelfde de gasten die vlak voor rust middels een benutte penalty op voorsprong. Waalre had in de slotfase ook zelf een penalty nodig om nog voor enigszins gerechtigheid te zorgen, 1-1.

Ondanks dat de gasten uit Cranendonck nog zonder puntenverlies waren pakte Waalre vanaf het begin de regie in handen. Hierbij was de ploeg ook regelmatig gevaarlijk voor het doel van doelman Tom van Happen te vinden. Dit leidde tot diverse kansen waarbij Youri Liebregts en Miel Rijnders dichtbij een treffer waren. Ook twee afstandschoten van Boy Bos vonden geen doel. FC Cranendonck kon daartegen weinig inbrengen. Voor rust kwam doelman Koen de Waal geen enkele keer in moeilijkheden totdat hij in de 44e min geconfronteerd werd met een penalty. Nory Saanen schoot deze onberispelijk waardoor FC Cranendonck tegen de verhouding in met 0-1 ging rusten.

Na rust was het eerst Cranendonck dat het beste uit de startblokken kwam wat meteen een kans op leverde voor Daan Driessen die oog in oog met doelman de Waal niet tot een schot kwam. De wedstrijd was nu meer in evenwicht en de kansen sporadisch. In de 60e minuut kreeg Waalre een uitgelezen mogelijkheid om ook de score in evenwicht te brengen toen Ivar Brands mocht aanleggen voor een strafschop, mis. Zeven minuten later de tweede penalty voor de gasten waarmee zich opnieuw Nory Saanen mee belaste. Waalre doelman Koen de Waal keerde echter de in de hoek geschoten strafschop. Vervolgens trachtte Waalre nog tot een resultaatsverbetering te komen waar Wouter Bosman met een afstandsschot dichtbij was. De thuisploeg bleef ook hierna in een resultaat geloven en werd hiervoor in de 88e min beloond met een tweede strafschop. Youri Liebregt redde vervolgens een punt met een goed geschoten penalty, 1-1.

A.s. zondag speelt Waalre uit tegen Tongelre, één van de drie koplopers.