Waalre zwaar onderuit na oliedomme actie

Eindse Boys – Waalre 6-0

Een uur deed Waalre leuk mee tegen Eindse Boys. In de 60e minuut leidde een oliedomme actie tot een penalty waarmee de thuisclub de voorsprong vergrootte tot
3-0. Hierna stortte Waalre met enkele persoonlijke fouten volledig in, eindstand 6-0.

De wedstrijd in Nederweert startte circa 30 minuten later dan gepland. De scheidsrechter weigerde af te trappen met twee ploegen met dezelfde kleur sokken. Nadat rode sokken voor Waalre geregeld werden van een naburige club kon de wedstrijd beginnen die in de eerste helft een volledig gelijkwaardig beeld gaf. De eerste kans was voor Waalre toen Miel Rijnders tegen de paal kopte. Een paar minuten later testte Lucas Pepels namens de Boys ook de paal. Hierna leek de rust doelpuntloos aan te breken totdat Richard Mertens namens Eindse Boys vanaf circa 30 meter een schot loste wat doelman Koen de Waal te machtig was, 2-0.

Net na rust in de 52e minuut ontsnapte de razendsnelle rechtsbuiten Lucas Pepels aan zijn bewaker en stelde Merijn Beerens in staat de score uit te breiden tot 2-0. Waalre was hiermee nog niet geklopt want in de 56e minuut stuitte Ivar Brans met een hard schot van dichtbij op doelman Thuur Korten. Eén minuut later was Sam Brans dichtbij de eerste treffer voor Waalre. In de 60e minuut werd hierna de wedstrijd beslist toen na een oliedomme actie bij Waalre Lucas Pepels de toegekende penalty onberispelijk binnen schoot. Hierna werd Waalre compleet overrompeld waarbij door Eindse Boys persoonlijke fouten werden afgedwongen. Door doelpunten in de 73e , 85e en 90e minuut liep de thuisclub weg naar een grote overwinning, 6-0.

Een valse start voor Waalre in de competie. A.s. zondag is Tivoli, dat ook een zware nederlaag leed, de volgende tegenstander. De wedstrijd op sportpark Hoeveland start om 14.30 uur