Zware nederlaag bij start bekercompetitie

Bergeijk – Waalre 9-0

Dat de totale leegloop bij Waalre gevolgen zou hebben kon gevreesd worden. Maar liefst 14 selectiespelers namen afscheid waardoor Waalre met grotendeels nieuw vaandelteam speelt. Derde klasser Bergeijk liet dit na rust duidelijk tot uiting komen. Als excuus voor Waalre kan aangevoerd worden dat drie wissels bij rust een totale desorganisatie betekende met vier doelpunten als gevolg. Na een ruststand van 1-0 en tussenstand van 5-0 na 55 minuten liep Bergeijk vervolgens uit naar een 9-0 monsterscore.

Al in de eerste minuut verzuimde Bergeijk de score te openen wat vervolgens in de 7e minuut door Stijn Cuypers gebeurde, 1-0. De rest van de eerste helft was Bergeijk vervolgens de bovenliggende partij, kreeg daarbij sporadisch kansen maar Waalre bleef relatief gemakkelijk overeind. De keeper van Bergeijk kende aan de andere kant een wel heel rustige middag, hij hoefde voor rust geen enkele keer op te treden.

Met slechts de 1-0 op het bord voerde Waalre bij het begin van de tweede helft drie wissels door. Omdat voor rust ook al twee spelers gewisseld waren was daarbij het wissel contigent op wat verder in de wedstrijd nog gevolgen kende. De wissels zorgde bovendien voor een complete desorganisatie waar Bergeijk  via Bastian Rondeel al in de 46e min profiteerde 2-0. Kort hierna volgde drie desastreuze minuten voor de zwartwitten met doelpunten in de 53,54 en 55e minuut als gevolg. Len Rutten, Luuk van de Laar en Samin Yusofi tekende voor de doelpunten. Twintig minuten voor tijd moest Waalre door met 10 man wat Bergeijk de gelegenheid gaf voor weer drie doelpunten. In de 73e min via Samim Yusofi, in de 78e min via Bastian Rondeel en in de 80e min via Tigo Rutten. De laatste tien minuten moest Waalre vervolgens door met 9 spelers waarvan Bergeijk nog éénmaal profiteerde via Stijn de Louwere, 9-0.

Zondag 8 september speelt Waalre de tweede bekerwedstrijd thuis tegen De Weebosch.