Waalre – Tivoli 3-1

Eerste zege Waalre

Waalre heeft de eerste zege van het seizoen te pakken. Tegen Tivoli was Waalre vooral na rust de betere partij waarbij de 1-1 ruststand werd omgezet in een 3-1 overwinning.

Beide ploegen waren de competitie gestart met grote nederlagen. Een gelijkwaardige wedstrijd kon op voorhand voorspeld worden. Waalre kwam echter zeer fel uit de startblokken. In de 2e minuut ging Robin Ijzerman goed door op rechts en zijn voorzet werd door Ivar Brans omgezet in de 1-0. Waalre had nu voor het eerst dit seizoen de luxe van een voorsprong. Deze was echter geen lang leven beschoren. In de 7e minuut mocht Altan Kartal een vrije trap nemen en deed dit onberispelijk, 1-1.
Na deze vlugge treffers verzandde de wedstrijd een beetje, er waren nauwelijks nog kansen te noteren met als logische ruststand 1-1.

Na rust vooralsnog hetzelfde spelbeeld maar allengs werd Waalre de bovenliggende partij. Dit leidde tot enkele kleine kansjes totdat Robbert van Neer in de 67e minuut sterk doorging en doelman Simon Diepstraten-Mlodak te snel af was, 2-1. Tivoli probeerde hierna nog terug te komen in de wedstrijd maar Waalre had de zaken nu goed op orde. In de 86e minuut werd de wedstrijd tenslotte definitief beslist toen Ivar Brans goed vrijgespeeld werd door Sam Brans en oog in oog met doelman Diepstraten hard kon uithalen, 3-1.

Een goede opsteker voor het bijna volledig vernieuwde Waalre dat nu FC Cranendonck op bezoek krijgt, een ploeg nog zonder puntenverlies.